Translate

2 Haziran 2018 Cumartesi

                                                "Ruhunu tanıyınca gözlerini çizeceğim"



''Yağmur yağıyor yüreğime
Kentin üzerine yağar gibi
Şu bitkinlik neyin nesi
İşlemekte yüreğime."

Modigliani, Paris’e gelmiş bir İtalyan göçmenidir. İlkeli, gururlu ve vicdanlı bir insandır.
Özellikle insanların gözlerine çok duyarlıdır. Gözlerin ruhun aynası olduğunu düşünür. Resimlerinde de özellikle buna dikkat eder.
Modigliani’yenin unutulmaz repliği;
’''Ruhunu tanıyınca gözlerini çizeceğim’''
Sadece bu sözleri bile sanatçının ruhundaki derinliği sezmemiz de yeterli olacaktır.
Genç yaşta trajik bir biçimde yaşama veda eden Amedeo Modigliani’nin öyküsünü anlatan bu film özellikle sanatçı oluşun duygusal boyutları açısından düşündürücü bir örnek teşkil etsede insan zaaflarının diğer yakasını da gözler önüne seriyor.
Yine filmden repliklerle devam edelim.
''Gerçek aşkın ne olduğunu biliyor musunuz? Gerçek aşkın !
Hiç kendinizi cehennemin sonsuzluğuna mahkum ettiğiniz güçlü bir aşk yaşadınız mı? Ben yaşadım...
Aşkın bütün yükünü paylaştım fakat paylaşan kimse yok ve sonra seni düşündüm. Senin ve her şeyin.''
Modiglian öldükten sonra karısının Paplo'ya söyledikleri, kalbin gerçek sahibine ait oluşunu bir kez daha hissettirir.
“Ne hissediyorum biliyor musun Pablo sana söyleyeyim mi? Hiçbir şey hissetmiyorum, karnımda bir çocuk var. Bir başka kalp atışı bir başka arzulayan ruh.. ve ben bomboşum bir bardak gibi.. eve gideceksin dopdolu ve zengin bir yaşam süreceksin fakat tanrıya yemin ediyorum zamanı geldiğinde ölüm döşeğine yattığında Modiglian'in ismi dudaklarından ayrılmayacak bu geceden sonra bir daha resim yapamayacaksın.''
Kayıtlara geçtiği gibi Picasso ölürken son sözü Modigliani olmuştur. Bir daha resim yapamamiştir.”
Ve en sevdiğim repliklerden bir;
''Bir keresinde onu dans ederken gördüm Balzac heykelinin önünde. Yüzü çok güzeldi ve dansı harikaydı… Kuğunun ölmeden önceki son şarkısı gibi, gülümsedi. Bir zamanlar olduğum her şeydi. O anı çaldım ve zihnime kilitledim...''

Bende bulduklarını başkasında arasan işte o zaman üzülürüm !!!
İnsan nereye giderse gitsin yüreği de ona eşlik eder.
Daima ve sonsuza kadar...

Sevgi sanattır, sanat sevmeyi onurlandırır.
Bütün ruhuyla sevmemişler anlayamaz bunu...

Hiç yorum yok: