Translate

15 Şubat 2019 Cuma

Hissetmekten çok daha fazla önemsiyorum.

SEKSENLER DİZİSİ
''SEVGİLER, SEVMELER ÜZERİNE'' İNSAN HOŞLUĞUNA VE ZARAFETİNE NE GÜZEL BİR SOLUK OLMUŞTU.
İNSANA KENDİNİ ÖZEL HİSSETTİREN, BİLİNCİ OLAN SEVGİLER...
Bir kahve içimi sohbetle arkadaşlarımın söylediklerine kulak kesildim. Sanki gizemli bir toplulukla baş başa gibiydim.
Bir anda binlerce soru dikildi karşıma.
Günün konusu ''14 Şubat Sevgililer Günü.''
''Bazen ruhumuza çakılan yapay perçinleri, kınayan gözlerin gölgesi altından çekerek çıkartırız gerçeğin beyaz ışığına.''
Bende bütün bu söylenenleri pür dikkat dinlerken, her seslenişi, sitemi ön yargısız anlamaya çalışıp, beyaz ışığa çıkarmaya kararlıydım.
Niçin sevgiden, sevmekten, sevdiğimizi söylemekten bu kadar çok korkuyoruz? Oysa sevgi yokken hayat hiçbir anlam taşımaz, sevgisiz eylemler anlamsızdır.
Sevgi olmadan hayatın içinde şiir yoktur. Sevgi olmadan dans edemezsin. Sevgi olmadan evler sadece evdir. Ve sevgisiz geçen hayat israftır.
Konuşma akıp giderken;
Kırmızı kazaklı arkadaşım diyor ki ''Bana kolye aldı,'' nedense içim şenlenmedi. Hediyesini verirken sadece kutlu olsun dedi.
Diğer sarı bluz giyen arkadaşım da ''Bana kocaman bir çiçek buketi yaptırmış'' nedense benim de içim hoş olmadı. Buketi elime verdi, sevgililer günün kutlu olsun dedi.
Mavi gömlek giyen arkadaşım ise, ''Cem karacanın CD'sini almış'' dinleyeyim diye.
Sen seversin Cem Karacayı, bugüne özel olsun diye aldım,
Daha ne istiyorsunuz arkadaşlar dedim, hatırlamışlar günün anlam ve önemini size göstermek içinde hediye almışlar.
''O öyle dediğin gibi değil, dedi mavi kazaklı. İnsan bazen duymak ister sevildiğini, değer verildiğini.''
Kırmızı kazaklı da hemen atladı lafın üstüne
'Evet, ben duymak istedim. Yer gök aşk ve sevgi sözcüklerini fısıldarken oda ruhuma fısıldasın istedim.'
Sözü sarı bluzlu arkadaşım aldı 'Katılıyorum, insan bazen, yürekte köze dönen o sevginin cızırtısını sesinde duymak ister.'
Sözün buğulandığı yerde devreye mavi kazaklı arkadaşım girdi, 'Değil mi yani, insan bazen buna ihtiyaç duyar. Hem bir insana 24 saat seviyorum diyemezsiniz, kaldı ki bu sevgi de olmaz. Benim beklentim buda değildi zaten. Bunu anlamayacaksa boşuna konuşmuş olurum zaten.
Cem karaca' nın şarkılarını dinledim, keşke o bana kendi sesinden '' Ela gözlü nazlı dilber''im deseydi, ihtiyacım olan buydu, dedim ya içim hoş olmadı.'
İçeriye mor hırkalı başka bir arkadaşımız girdi. Tabi herkes koro halinde sende durumlar ne ?
Gülümsedi 'Biliyorsunuz, altı ay oldu yurt dışına gideli, telefonla görüşüyoruz.
Yanımda olmasa da, bana bir seslenişi var dünyalara değişmem.'
Herkes merak içinde! Hadi söyle dercesine gözlerimizle biçiyoruz mor hırkalı arkadaşımızı.
''Sevgililer gününde beni aradı ve dedi ki, ''Varlığıyla can olduğum, iyi ki varsın, seni her şeyden öte seviyorum.''
Kırmızı kazaklı arkadaşım atıldı söze 'Yeni sevgilisiniz anlaşılan, yoksa söylemezdi'
'Ne münasebet' dedi mor kazaklı 'Yedi yıldır beraberiz ve her sevgi sözcüğünün bir canı olduğuna beraber inanırız. Gösteriye ihtiyaç duymayan en güzel şeydir iyi ki varsın, iyi ki seni seviyorum demek, eksiltmez insanı. Var olan eksilmez zaten. Tabi gerçekten, yüreğinizle seviyorsanız, ona değerli olduğunu hissettiriyorsanız. Hem bir ilişkinin niteliği zamanla tartılmaz, gösterilen özenin niteliğiyle tanımlanır.' dedi...
Odanın bütün havası toz duman oldu. Göz göze bakıştık. Duyduklarımız, çıplak alnın içinde bir düşünceydi sanki !
Doğru, insan o bilincine sahipse ne önemi var hediyelerin, emek sadece elle olmaz ki !
Sevgi emekti, değer vermekti, iyi hissettirmekti. Onun için neler yaptığın ve onun için nelerden vazgeçtiğindi.
Ona herhangi biri gibi davranmak değildi.
Bir asmanın taşlan sevgisiyle kucaklayın, soluğunuzla sarın sarmalayın sevdiklerinizi..
Yarın diye bir şey yok...
Bütünlüklü bir sevgiyle
Yüreğinize derinlik ekleyerek sevin
Sığ sularda oynak olmasın sevdanız...
Yunus Emre’nin 'sevelim sevilelim' sözündeki sırrını kuşanarak az ya da çok değil güzel sevelim...
Yollara-yolculuklara, sevgilere, üşürken ısınmalara; tadını bütün bunlardan alan hakiki sevmelere, kendi sıcaklığımızı gönderiyoruz...
Işığınızın ve sevginizin önce sizi, sonra yaşamınızı ve tüm evreni aydınlatması dileklerimle sevgi bilinci olan insanlarla sevgi dolu bir yaşam diliyorum...

Hiç yorum yok: